Motivația este crucială în network
marketing. Un mecanism bine pus la punct de recompensare motivează membrii unei
organizații să obțină noi rezultate, iar companiile de network marketing dau
atenție capitolului reconoașteri, având strategii proprii în acest sens.
În network marketing sunt multe zone
în care pot fi identificate performanțele: vânzări/lună, înregistrări de
noi parteneri/lună, vânzări ale unui produs nou lansat, reactivări/lună,
creșterea vânzărilor sau a înregistrărilor față de luna sau anul precedent sau
calificările la niveluri superioare conform planului de compensare.
Sunt unele aspecte de luat în
considerare când facem un plan de recunoașteri, scrie Worldofdirectselling.com:
-
modul de recompensare trebuie să fie clar, același pentru toți participanții
eligibili și nu trebuie schimbat din mers decât în cazul unor motive solide;
-
recompensa trebuie să aibă valoare pentru persoanele respective. Pentru
aceasta, este important să știi ce îi motivează într-adevăr pe membrii
organizației;
-
nu trebuie subestimată puterea pozitivă a recompensei “la cald”: recompensa
trebuie să vină cât mai curând posibil după obținerea unui rezultat. Pe măsură
ce timpul trece, membrii organizației vor uita despre ce a fost vorba;
-
recunoașterea trebuie să fie publică: realizările trebuie menționate clar și
tare, în fața celorlalți membri ai grupului și ar trebui să apară în
informările companiei (newslettere, pe site etc).
Recompensa în cadrul unui program de
recunoașteri nu e nevoie să fie în bani și, de cele mai multe ori nici nu ar
trebui să fie în bani. Banii presupun o implicare emoțională mică, se
cheltuiesc repede și sunt uitați la fel de repede.
Mulți oameni care se implică în
industria de network marketing sunt atrași de sistemele generoase de
recunoașteri și rămân în domeniu datorită acestora. Este foarte important deci
să luăm în calcul acest factor motivațional.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu