marți, 12 iunie 2012

Recunoașterile în MLM


Motivația este crucială în network marketing. Un mecanism bine pus la punct de recompensare motivează membrii unei organizații să obțină noi rezultate, iar companiile de network marketing dau atenție capitolului reconoașteri, având strategii proprii în acest sens.
În network marketing sunt multe zone în care pot fi identificate performanțele: vânzări/lună, înregistrări  de noi parteneri/lună, vânzări ale unui produs nou lansat, reactivări/lună, creșterea vânzărilor sau a înregistrărilor față de luna sau anul precedent sau calificările la niveluri superioare conform planului de compensare.
Sunt unele aspecte de luat în considerare când facem un plan de recunoașteri, scrie Worldofdirectselling.com:
-          modul de recompensare trebuie să fie clar, același pentru toți participanții eligibili și nu trebuie schimbat din mers decât în cazul unor motive solide;
-          recompensa trebuie să aibă valoare pentru persoanele respective. Pentru aceasta, este important să știi ce îi motivează într-adevăr pe membrii organizației;
-          nu trebuie subestimată puterea pozitivă a recompensei “la cald”: recompensa trebuie să vină cât mai curând posibil după obținerea unui rezultat. Pe măsură ce timpul trece, membrii organizației vor uita despre ce a fost vorba;
-          recunoașterea trebuie să fie publică: realizările trebuie menționate clar și tare, în fața celorlalți membri ai grupului și ar trebui să apară în informările companiei (newslettere, pe site etc).
Recompensa în cadrul unui program de recunoașteri nu e nevoie să fie în bani și, de cele mai multe ori nici nu ar trebui să fie în bani. Banii presupun o implicare emoțională mică, se cheltuiesc repede și sunt uitați la fel de repede.
Mulți oameni care se implică în industria de network marketing sunt atrași de sistemele generoase de recunoașteri și rămân în domeniu datorită acestora. Este foarte important deci să luăm în calcul acest factor motivațional.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu