Profitati de criza, faceti-va
brandurile iubite si intalniti-va cat mai des cu directorul financiar, le-a
spus Philip Kotler celor cateva sute de manageri care s-au strans pe 1 iunie la
Ateneul Roman pentru a-l asculta si vedea pe parintele marketingului.
1. Profitati de turbulentele din
economie. Criza este un moment foarte bun.
Nu-l pierdeti. Cel mai bun moment de crestere este atunci cand ceilalti isi
taie bugetele de marketing.
2. Dezvoltati-va in zonele in care este
crestere. Mergeti in China, BRIC (n.red.:
Brazilia, Rusia, India, China), mergeti in tari cu o crestere mai mare decat in
tara voastra. Mergeti acolo unde sunt banii, acolo unde este aurul.
3. Companiile ar trebui investeasca
treptat in social media, pentru ca
altfel ar putea inregistra un esec. Nu cheltuiti dintr-o data jumatate din
buget pentru Facebook, Twitter. Investiti 5% si, daca functioneaza, mai
investiti 5%.
Kotler a adaugat ca
Procter&Gamble, cel mai mare advertiser din lume, investeste in jur de
30-35% din buget pentru promovarea pe internet.
Producatorul de bunuri de larg consum ar fi avut un buget de marketing de 3
miliarde de dolari anul trecut, conform companiei de cercetare Kantar Media,
parte a grupului de comunicare WPP.
4. Investiti in inovatie. Cineva care astazi este intr-un garaj s-ar putea sa va
distruga businessul peste cativa ani.
Daca in cinci ani veti fi intr-un
business asemanator cu cel de astazi, de fapt, nu veti mai fi in niciun fel de
business. Nu poti ramane la fel, lumea se misca atat de rapid. Poti schimba
modelul de business prin inovatie.
Uitati-va la Starbucks. Ce este atat
de briliant in a vinde cafea? Insa Starbucks iti vinde o experienta. Ei iti
spun ca sunt o casa in afara casei tale. Sunt a treia casa: una este casa ta, a
doua biroul si a treia Starbucks.
5. Ca marketeri, dusmanul vostru
este directorul financiar. Iesiti la
pranz cu el, dezvoltati o relatie frumoasa cu el.
6. Cea mai important lucru pentru un
director de marketing este sa
fie empatic cu consumatorul. Poate sa aiba empatie cu clientul, sa simta ca el?
Empatia cu clientul este ceea ce iti duce businessul inainte.
7 Implicati-va businessul in actiuni
de responsabilitate sociala.
Compania voastra are o cauza pentru
care lupta? Inainte se mergea pe ideea ca ceea ce este bine pentru business,
este bine si pentru societate.
Dar s-au schimbat lucrurile. Acum,
companiile trebuie sa se bazeze pe ideea ca ceea este bine pentru societate,
este bine si pentru afacere. Problemele din societate sunt oportunitati. O
companie din zona alimentara poate sa se ocupe de problemele de nutritie, una
din zona energie de problemele energetice.
8. Faceti-va brandurile iubite. Daca reusiti, nu veti mai avea nevoie de marketing.
Brandurile pe care le iubim nu au foarte multa publicitate. Cand ati vazut
ultima oara o reclama pentru Starbucks? Ceea ce vorbesc oamenii despre un
anumit brand conteaza mai mult decat marketingul.
9. Marketerii trebuie sa fie atenti
mereu la ce se intampla, nu trebuie sa doarma niciodata. Lucrurile se intampla ca la CNN, sunteti mereu in Breaking
News.
10. P&G foloseste deviza „Totul
este marketing". P&G
este o companie care dezvolta totul incepand de la nevoile clientilor. Pentru
ca fara clienti nu ai un business. Totul in aceasta companie este facut pentru
clienti.
11. Marketingul este cea mai buna
pozitie din companie pentru a ve care poti vedea oportunitatile care apar.
12. Valorile intangibile ale unui
companii sunt angajatii, brandul, capitalul
intelectual, baza de clienti si canalul de parteneri. Cei care va construiesc
brandul sunt angajatii, furnizorii.
13. Atunci cand alegeti numele unui
brand, acesta trebuie sa fie usor de
pronuntat, de retinut. Daca vreti sa va extindeti in strainatate, alegeti-va
atent numele.
14. Directorul de marketing este
vocea consumatorului, asa cum
directorul financiar este vocea bancii.
15. Companiile care au lansat
branduri de succes sunt cele in care interesele
tututor sunt aceleasi, in care salariile directorilor generali sunt modeste, in
care este usor de vorbit cu top managementul, in care se fac traininguri pe
perioade lungi, in care fluctuatia de personal este mai mica, in care oamenii
sunt pasionati de ceea ce fac si in care exista o cultura organizationala de
care oamenii sunt mandri. Iar costurile de marketing ale acestor companii sunt
mai mici decat ale altora.
Philip Kotler a sustinut un training
de aproximativ patru ore la Ateneul Roman in fata unei audiente formate din
cateva sute de persoane in cadrul evenimentului Marketing 3.0.
Profesorul Kotler este fondatorul
„managementului marketingului” modern si preda marketing international la
Scoala Superioara de Management J. L. Kellogg, din cadrul Universitatii din
Northwestern, SUA. Este licentiat in economie al Universitatii din Chicago si
doctor in economie la Institutul de tehnologie din Massachusetts. Este
inventatorul celor “4P” in marketing (care acum au devenit cei “7P”), precum si
inventatorul conceptului de “Marketing Social” si este implicat in cercetarea
si dezvoltarea marketingului de peste 55 de ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu