Exista mai multe greseli care pot fi fatale pentru un
start-up. Iata cateva dintre ele, asa cum sunt prezentate in cartea "The
Startup Owner's Manual" (Manualul fondatorului de start-up).
1. Sa presupui ca stii ce isi
doreste consumatorul
Cea mai grava greseala pe care o poate face un antreprenor aflat la inceput de drum este sa creada ca intelege ce isi doreste consumatorul, cine este acesta si cum i se poate adresa. In primul rand, in ziua lansarii, nu ai niciun client, iar daca antreprenorul nu este un geniu in domeniu, nu are cum sa ghiceasca ce fel de probleme va intampina.
La lansare, orice start-up se bazeaza pe prezumtii bazate pe intuitie. Pentru a putea avea succes, antreprenorul trebuie sa transforme aceste presupuneri in date concrete in cel mai scurt timp posibil. Acest lucru poate fi realizat doar prin construirea unei relatii reale cu clientii, interactionarea cu acestia si adresarea de intrebari. Atunci cand ipotezele se dovedesc a fi false, trebuie sa modifice imediat abordarea.
2. Sa presupui ca stii ce functii trebuie sa aiba produsul tau
Inca o presupunere falsa: sa crezi ca stii deja ce isi doresc clientii si, prin urmare, stii ce functii ar trebui sa aiba produsele sau serviciile tale. Ajungi sa creezi un produs sau serviciu fara a interactiona vreodata cu clientii si a afla cu adevarat ce isi doresc acestia. Daca nu iti intrebi clientii ce isi doresc, nu ai cum sa stii daca functiile produselor vor fi pe placul lor.
3. Sa te concentrezi asupra executiei in loc sa testezi, sa inveti si sa repeti
Daca esti la inceput, trebuie sa operezi in modul "testare". Testeaza tot si dovedeste fiecare din ipotezele initiale. Invata ceva din fiecare test, revizuieste ipoteza si testeaza din nou – in incercarea de a gasi un model de afaceri profitabil si viabil. In general, start-up-urile se bazeaza pe multe presupuneri la inceput, multe dintre acestea dovedindu-se a fi eronate. Prin urmare, nu trebuie sa te concentrezi asupra dezvoltarii unui produs sau serviciu care se bazeaza pe acele ipoteze neverificate.
4. Sa imprumuti titluri si functii de la companii consecrate
Multe start-up-uri fac greseala de a imprumuta functii de la companiile deja consecrate. Insa acele functii au la baza modele de afaceri deja demonstrate in organizatiile respective, care nu se aplica si in cazul unui start-up. Departamentul de Vanzari al unei companii existente face referire la o echipa care comercializeaza in mod repetat un produs cunoscut unui grup de consumatori, bazandu-se pe prezentari, preturi, termeni si conditii deja dovedite. Start-up-urile insa trebuie sa descopere singure aceste elemente.
5. Angajarea unor manageri experimentati, dar care nu au aptitudinile necesare
Atunci cand sunt angajati oameni care au ocupat functii importante in companii cunoscute, acestia sunt obisnuiti sa masoare succesul in functie de rezultate palpabile. Acest lucru este valabil pentru companiile deja consecrate, insa in cazul unui start-up, masurarea progresului in functie de succesul inregistrat la lansarea unui produs nu este benefica, deoarece lipsesc feedback-ul real din partea clientilor si alte date care vor fi demonstrate abia pe parcurs.
Cea mai grava greseala pe care o poate face un antreprenor aflat la inceput de drum este sa creada ca intelege ce isi doreste consumatorul, cine este acesta si cum i se poate adresa. In primul rand, in ziua lansarii, nu ai niciun client, iar daca antreprenorul nu este un geniu in domeniu, nu are cum sa ghiceasca ce fel de probleme va intampina.
La lansare, orice start-up se bazeaza pe prezumtii bazate pe intuitie. Pentru a putea avea succes, antreprenorul trebuie sa transforme aceste presupuneri in date concrete in cel mai scurt timp posibil. Acest lucru poate fi realizat doar prin construirea unei relatii reale cu clientii, interactionarea cu acestia si adresarea de intrebari. Atunci cand ipotezele se dovedesc a fi false, trebuie sa modifice imediat abordarea.
2. Sa presupui ca stii ce functii trebuie sa aiba produsul tau
Inca o presupunere falsa: sa crezi ca stii deja ce isi doresc clientii si, prin urmare, stii ce functii ar trebui sa aiba produsele sau serviciile tale. Ajungi sa creezi un produs sau serviciu fara a interactiona vreodata cu clientii si a afla cu adevarat ce isi doresc acestia. Daca nu iti intrebi clientii ce isi doresc, nu ai cum sa stii daca functiile produselor vor fi pe placul lor.
3. Sa te concentrezi asupra executiei in loc sa testezi, sa inveti si sa repeti
Daca esti la inceput, trebuie sa operezi in modul "testare". Testeaza tot si dovedeste fiecare din ipotezele initiale. Invata ceva din fiecare test, revizuieste ipoteza si testeaza din nou – in incercarea de a gasi un model de afaceri profitabil si viabil. In general, start-up-urile se bazeaza pe multe presupuneri la inceput, multe dintre acestea dovedindu-se a fi eronate. Prin urmare, nu trebuie sa te concentrezi asupra dezvoltarii unui produs sau serviciu care se bazeaza pe acele ipoteze neverificate.
4. Sa imprumuti titluri si functii de la companii consecrate
Multe start-up-uri fac greseala de a imprumuta functii de la companiile deja consecrate. Insa acele functii au la baza modele de afaceri deja demonstrate in organizatiile respective, care nu se aplica si in cazul unui start-up. Departamentul de Vanzari al unei companii existente face referire la o echipa care comercializeaza in mod repetat un produs cunoscut unui grup de consumatori, bazandu-se pe prezentari, preturi, termeni si conditii deja dovedite. Start-up-urile insa trebuie sa descopere singure aceste elemente.
5. Angajarea unor manageri experimentati, dar care nu au aptitudinile necesare
Atunci cand sunt angajati oameni care au ocupat functii importante in companii cunoscute, acestia sunt obisnuiti sa masoare succesul in functie de rezultate palpabile. Acest lucru este valabil pentru companiile deja consecrate, insa in cazul unui start-up, masurarea progresului in functie de succesul inregistrat la lansarea unui produs nu este benefica, deoarece lipsesc feedback-ul real din partea clientilor si alte date care vor fi demonstrate abia pe parcurs.
Autor: Adelina Moisan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu