Insa daca nu treci de urmatoarele cinci obstacole, nu vei
reusi, asa sustine Edwin Miller, CEO al companiei 9Lenses si autorul cartii
"Insight to Action: A Social Approach to Business Automation".
1. Sa nu te dezvolti si pe alte
planuri
Fiecare manager are un domeniu de expertiza. Daca esti programator, te vei concentra asupra aspectelor tehnice si dezvoltarii de produse si nu vei acorda atentie departamentului de vanzari. Daca esti contabil, vei petrece tot timpul inconjurat de cifre, dar nu vei fi obisnuit cu departamentul operational.
Ideea este sa nu privesti afacerea pe care o administrezi prin prisma cunostintelor tale, ignorand celelalte aspecte cruciale. Oricat de bun ar fi produsul tau, acesta trebuie vandut, si oricat de buna ar fi strategia dezvoltata de tine, aceasta trebuie finantata.
2. Sa actionezi doar in functie de propriile tale observatii
Nu trebuie sa te limitezi doar la ceea ce stii, ci sa alegi situatii neconfortabile in domenii in care nu ai destula experienta sau aptitudinile necesare. Incearca sa vinzi produse prin telefon, sa petreci putin timp alaturi de contabil pentru analizarea situatiei financiare, incearca sa te integrezi in toate departamentele pe care le conduci. Doar asa vei putea observa mai multe amanunte decat in mod obsinuit si vei putea actiona in consecinta.
3. Sa crezi ca stii totul
Accepta faptul ca nu ai cum sa stii totul. Singurul lucru care te impiedica sa recunosti acest lucru este mandria. Atunci cand nu esti sigur cu privire la un lucru, nu adopta o atitudine defensiva. Adopta atitudinea pe care doresti s-o vezi la angajatii tai. Recunoaste faptul ca nu detii toate raspunsurile. Adreseaza intrebari si recunoaste atunci cand gresesti.
4. Sa crezi ca munca ta este mai valoroasa decat a celorlalti
De multe ori cadem in capcana de a crede ca munca noastra este mai dificila sau mai importanta decat munca celorlalti. Sa ne amintim insa ca fiecare departament este esential in buna functionare a unei companii si niciunul nu este mai important decat altul.
5. Sa nu recunosti cand nu intelegi ceva
Recunosti atunci cand nu intelegi ceva? Acest lucru nu este tocmai usor, iar de multe ori poate fi chiar stanjenitor, mai ales daca toti ceialalti par sa stie despre ce e vorba. Este mai bine sa adresezi intrebari atunci cand nu intelegi ceva. Doar asa vei primi raspunsurile dorite si le vei demonstra angajatilor tai ca deciziile sunt luate in mod constient, in baza tuturor informatiilor acumulate.
Fiecare manager are un domeniu de expertiza. Daca esti programator, te vei concentra asupra aspectelor tehnice si dezvoltarii de produse si nu vei acorda atentie departamentului de vanzari. Daca esti contabil, vei petrece tot timpul inconjurat de cifre, dar nu vei fi obisnuit cu departamentul operational.
Ideea este sa nu privesti afacerea pe care o administrezi prin prisma cunostintelor tale, ignorand celelalte aspecte cruciale. Oricat de bun ar fi produsul tau, acesta trebuie vandut, si oricat de buna ar fi strategia dezvoltata de tine, aceasta trebuie finantata.
2. Sa actionezi doar in functie de propriile tale observatii
Nu trebuie sa te limitezi doar la ceea ce stii, ci sa alegi situatii neconfortabile in domenii in care nu ai destula experienta sau aptitudinile necesare. Incearca sa vinzi produse prin telefon, sa petreci putin timp alaturi de contabil pentru analizarea situatiei financiare, incearca sa te integrezi in toate departamentele pe care le conduci. Doar asa vei putea observa mai multe amanunte decat in mod obsinuit si vei putea actiona in consecinta.
3. Sa crezi ca stii totul
Accepta faptul ca nu ai cum sa stii totul. Singurul lucru care te impiedica sa recunosti acest lucru este mandria. Atunci cand nu esti sigur cu privire la un lucru, nu adopta o atitudine defensiva. Adopta atitudinea pe care doresti s-o vezi la angajatii tai. Recunoaste faptul ca nu detii toate raspunsurile. Adreseaza intrebari si recunoaste atunci cand gresesti.
4. Sa crezi ca munca ta este mai valoroasa decat a celorlalti
De multe ori cadem in capcana de a crede ca munca noastra este mai dificila sau mai importanta decat munca celorlalti. Sa ne amintim insa ca fiecare departament este esential in buna functionare a unei companii si niciunul nu este mai important decat altul.
5. Sa nu recunosti cand nu intelegi ceva
Recunosti atunci cand nu intelegi ceva? Acest lucru nu este tocmai usor, iar de multe ori poate fi chiar stanjenitor, mai ales daca toti ceialalti par sa stie despre ce e vorba. Este mai bine sa adresezi intrebari atunci cand nu intelegi ceva. Doar asa vei primi raspunsurile dorite si le vei demonstra angajatilor tai ca deciziile sunt luate in mod constient, in baza tuturor informatiilor acumulate.
Autor: Adelina Moisan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu