Atunci cand vine vorba de incheierea cu succes unei
tranzactii, exista cateva reguli de baza ce nu ar trebui incalcate. In
continuare le vom analiza pe fiecare in parte.
1. Ramai asezat
In general, se spune ca prezentarea produsul sau serviciului ar trebui sa se faca din picioare, in timp ce negocierea se face intotdeauna stand jos. Chiar daca clientul se ridica, tu trebuie sa ramai asezat. Ridicarea in picioare sugereaza ca ceva s-a schimbat si ii permite clientului sa incheie negocierile inainte de finalizare.
2. Prezinta intotdeauna oferta in scris
De obicei, oamenii tind sa nu creada ce li se spune, ci ceea ce sta scris. Din acest motiv, ar trebui sa ai intotdeauna la dispozitie un contract si niste coli de hartie. Oferta si elementele esentiale ale tranzactiei ar trebui notate pe hartie pentru a le arata clientilor care sunt beneficiile clare ce reies din urma incheierii tranzactiei.
3. Comunica oferta in mod clar
Nimeni nu are incredere intr-o persoana care nu poate comunica in mod clar si care nu da dovada de incredere in sine. Se recomanda exersarea discursului folosind un reportofon sau chiar inregistrarea video pentru a observa detaliile la care mai trebuie sa lucrezi.
4. Realizeaza contact vizual
Aceasta deprindere se capata doar prin exercitiu si se poate perfectiona. Daca vrei sa fii credibil, este esential sa creezi contact vizual cu clientul. Doar astfel ii poti comunica ca esti interesat de persoana lui si ca ai incredere deplina in tine, in produsele si serviciile oferite si in oferta pe care o propui.
5. Trebuie sa ai intotdeauna un pix la indemana
Nu pleca niciodata la o intalnire de afaceri fara sa ai un pix la indemana. Mai bine, ia-ti inca unul de rezerva. Avand in vedere ca toate contractele necesita semnatura ta, este esential sa ai mereu un instrument de scris la tine.
6. Da dovada de umor
Umorul ii face pe ceilalti sa se destinda, sa se simta in largul lor si sa aiba mai multa incredere in serviciile sau produsele oferite. Tuturor le place sa auda o poveste amuzanta si, in general, oamenii sunt mai dispusi sa ia decizii cand sunt mai putin seriosi. Vei reusi cu siguranta sa inchei mai multe contracte daca reusesti sa iti faci interlocutorul sa rada si sa se destinda.
7. Intreaba de mai multe ori
Chiar daca primesti un "Nu" categoric, asta nu inseamna ca trebuie sa te dai batut. Persistenta este cheia succesului si al prosperitatii. Daca incerci in continuare sa obtii un raspuns afirmativ dupa ce ai primit unul negativ, nu inseamna ca nu asculti cu atentie clientul. Inseamna doar ca ai mai multa incredere in punctul tau de vedere decat in cel al interlocutorului.
8. Nu parasi biroul in timpul negocierilor
De fiecare data cand pleci de langa client, ii creezi acestuia o stare de incertitudine si de indoiala. Acest lucru poate avea consecinte negative asupra negocierilor si sa lungeasca considerabil durata acestora.
9. Trateaza fiecare client potential ca pe un comparator
Indiferent de circumstante (clientul nu are bani, nu are buget, nu are putere de decizie), feicare client ar trebui tratat ca un cumparator.
10. Ramai increzator
Chiar daca clientul potential nu se arata interesat, este important sa crezi in continuare ca tranzactia este posibila. Nu uita: Cand exista dorinta, exista si o solutie. Aceast gandire pozitiva necesita eliminarea tuturor elementelor negative din mediul inconjurator.
11. Fii pozitiv
Nu conteaza ce raspuns iti ofera clientul, trebuie sa pastrezi o atitudine pozitiva pe parcursul negocierilor. Nu iti poti permite sa adopti o atitudine negativa, chiar daca raspunsul clientului este in continuare "Nu".
12. Zambeste mereu
Nu este vorba doar de atitudine, ci si de infatisare. Exerseaza in prealabil, incercand sa zambesti in orice fel de situatie, astfel incat sa poti zambi si cand te contrazici cu cineva, si in timpul negocierilor, si atunci cand inchei o vanzare. Oamenii de succes zambesc tot timpul. Nu uita acest lucru. Si zambeste mereu.
Sursa: Entrepreneur
In general, se spune ca prezentarea produsul sau serviciului ar trebui sa se faca din picioare, in timp ce negocierea se face intotdeauna stand jos. Chiar daca clientul se ridica, tu trebuie sa ramai asezat. Ridicarea in picioare sugereaza ca ceva s-a schimbat si ii permite clientului sa incheie negocierile inainte de finalizare.
2. Prezinta intotdeauna oferta in scris
De obicei, oamenii tind sa nu creada ce li se spune, ci ceea ce sta scris. Din acest motiv, ar trebui sa ai intotdeauna la dispozitie un contract si niste coli de hartie. Oferta si elementele esentiale ale tranzactiei ar trebui notate pe hartie pentru a le arata clientilor care sunt beneficiile clare ce reies din urma incheierii tranzactiei.
3. Comunica oferta in mod clar
Nimeni nu are incredere intr-o persoana care nu poate comunica in mod clar si care nu da dovada de incredere in sine. Se recomanda exersarea discursului folosind un reportofon sau chiar inregistrarea video pentru a observa detaliile la care mai trebuie sa lucrezi.
4. Realizeaza contact vizual
Aceasta deprindere se capata doar prin exercitiu si se poate perfectiona. Daca vrei sa fii credibil, este esential sa creezi contact vizual cu clientul. Doar astfel ii poti comunica ca esti interesat de persoana lui si ca ai incredere deplina in tine, in produsele si serviciile oferite si in oferta pe care o propui.
5. Trebuie sa ai intotdeauna un pix la indemana
Nu pleca niciodata la o intalnire de afaceri fara sa ai un pix la indemana. Mai bine, ia-ti inca unul de rezerva. Avand in vedere ca toate contractele necesita semnatura ta, este esential sa ai mereu un instrument de scris la tine.
6. Da dovada de umor
Umorul ii face pe ceilalti sa se destinda, sa se simta in largul lor si sa aiba mai multa incredere in serviciile sau produsele oferite. Tuturor le place sa auda o poveste amuzanta si, in general, oamenii sunt mai dispusi sa ia decizii cand sunt mai putin seriosi. Vei reusi cu siguranta sa inchei mai multe contracte daca reusesti sa iti faci interlocutorul sa rada si sa se destinda.
7. Intreaba de mai multe ori
Chiar daca primesti un "Nu" categoric, asta nu inseamna ca trebuie sa te dai batut. Persistenta este cheia succesului si al prosperitatii. Daca incerci in continuare sa obtii un raspuns afirmativ dupa ce ai primit unul negativ, nu inseamna ca nu asculti cu atentie clientul. Inseamna doar ca ai mai multa incredere in punctul tau de vedere decat in cel al interlocutorului.
8. Nu parasi biroul in timpul negocierilor
De fiecare data cand pleci de langa client, ii creezi acestuia o stare de incertitudine si de indoiala. Acest lucru poate avea consecinte negative asupra negocierilor si sa lungeasca considerabil durata acestora.
9. Trateaza fiecare client potential ca pe un comparator
Indiferent de circumstante (clientul nu are bani, nu are buget, nu are putere de decizie), feicare client ar trebui tratat ca un cumparator.
10. Ramai increzator
Chiar daca clientul potential nu se arata interesat, este important sa crezi in continuare ca tranzactia este posibila. Nu uita: Cand exista dorinta, exista si o solutie. Aceast gandire pozitiva necesita eliminarea tuturor elementelor negative din mediul inconjurator.
11. Fii pozitiv
Nu conteaza ce raspuns iti ofera clientul, trebuie sa pastrezi o atitudine pozitiva pe parcursul negocierilor. Nu iti poti permite sa adopti o atitudine negativa, chiar daca raspunsul clientului este in continuare "Nu".
12. Zambeste mereu
Nu este vorba doar de atitudine, ci si de infatisare. Exerseaza in prealabil, incercand sa zambesti in orice fel de situatie, astfel incat sa poti zambi si cand te contrazici cu cineva, si in timpul negocierilor, si atunci cand inchei o vanzare. Oamenii de succes zambesc tot timpul. Nu uita acest lucru. Si zambeste mereu.
Sursa: Entrepreneur
Autor: Adelina Moisan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu