joi, 10 mai 2012

Vrei sa iti imbunatatesti abilitatile de relationare cu clientii?


Vrei sa iti imbunatatesti abilitatile de relationare cu clientii? Exista mai multe metode dovedite prin care sa te asiguri ca furnizezi clientilor servicii de calitate si ca acestia vor reveni iar si iar pentru a beneficia de produsele si serviciile tale.

1. In primul rand, trebuie sa faci clientul sa se simta special si important, iar pentru aceasta, este esential sa il intampini imediat ce intra in magazin. Clientii trebuie sa stie ca esti acolo si ca esti dispus sa il ajuti si sa ii raspunzi la intrebari. In ziua de astazi, vanzatorii agresivi nu mai sunt agreati. Fii cat se poate de prietenos, arata-le clientilor ca le stai la dispozitie, iar apoi ofera-le timp sa analizeze singuri produsele.

2. Asculta cu atentie clientul. Acesta iti va spune singur ce vrea si de ce are nevoie, insa iti va furniza de asemenea indicii cu privire la aceste lucruri, fara a fi nevoie sa il mai intrebi.

3. Fa-l sa se simta cel mai important client din ziua respectiva. Raspunde-i clientului cu entuziasm la intrebari, ofera-i reduceri speciale, astfel incat acesta sa se simta binevenit si sa stie ca esti de partea lui.

4. Nu te arata niciodata indispus. Chiar daca ai avut o zi ingrozitoare si esti intr-o stare de spirit foarte proasta, incearca mereu sa adopti o atitudine pozitiva, sa zambesti si sa fii prietenos in continuare cu clientul. Zambeste chiar daca nu iti merge bine in ziua respectiva, astfel clientul te va percepe ca fiind prietenos si deschis.

5. Clientii care fac reclamatii sau plangeri ar trebui tratati la fel ca toti ceilalti. Nu trebuie sa faci discriminari, asculta nemultumirile acestuia si permite-i sa termine ce are de spus inainte sa oferi un raspuns. Arata-i clientului ca il intelegi si cere-ti intotdeauna scuze, altfel risti ca acesta sa fie dezamagit de companie si sa nu se mai intoarca niciodata.

6. Construieste o relatie cu clientii fideli. Aminteste-ti de clientii care vin des in magazin, invata-le numele si asculta-i cu atentie, chiar si cand iti comunica lucruri personale. Astfel, ii vei cunoaste cu adevarat si iti va fi mai usor sa le sugerezi produse noi pe viitor, pe langa faptul ca le vei castiga increderea.

7. Poarta-te intotdeauna intr-o maniera profesionista si nu uita sa fii politicos. Politetea este esentiala in customer service, aceasta fiind apreciata si retinuta de client. Pastreaza intotdeauna profesionalismul, evitand comentariile personale sau negative la adresa colegilor, de exemplu.

8. Nu incerca sa vinzi clientului ceva de care acesta nu are nevoie. Nu forta clientul sa cumpere un anumit produs. Este preferabil sa ii spui ca nu il poti ajuta cu produsul dorit in ziua respectiva si sa il inviti sa revina intr-un viitor apropiat.

9. Multumeste-i intotdeauna clientului pentru bunavointa si invita-l sa revina in magazin. Ii poti oferi brosuri sau o carte de vizita. Clientul trebuie sa stie ca iti doresti sa se intoarca si ca este intotdeauna binevenit.

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu