1. Timpul nu ma
defineste. Eu definesc timpul.
Termenele
limita stabilesc parametri de lucrur, dar nu intr-o maniera pozitiva. Omul de
rand, cand are doua saptamani pentru a termina un proiect, se va adapta
instinctiv pentru a-si doza efortul si pentru a finaliza ce are de facut in fix
doua saptamani.
Uitati de termene limita, cel putin ca mod de administrare a activitatii. Sarcinile trebuie implinite in timpul lor util. Faceti totul cat mai repede si cat mai eficient cu putinta. Folositi apoi timpul "liber" pentru a face altceva. Nu timpul trebuie sa ne preseze, noi trebuie sa presam timpul.
2. Oamenii din jurul meu sunt cei pe care ii aleg.
Unii dintre
angajati va scot din minti. Unii dintre clienti sunt nesuferiti. Unii dintre
prieteni sunt egoisti. Noi ii alegem. Daca cei din jurul nostru ne nefericesc,
nu e vina lor. Este a noastra. Ei fac parte din viata noastra personala si
profesionala, pentru ca i-am atras noi si le permitem noi sa faca asta. Oamenii
muncitori vor sa lucreze cu oameni muncitori. Oamenii amabili vor sa
socializeze cu persoane amabile. Angajatii remarcabili vor sa lucreze pentru
sefi remarcabili. Oamenii de succes sunt in mod natural atrasi de alti oameni
de succes.
3. Experienta este relevanta. Realizarile sunt totul.
Putem avea "10 ani experienta in Web". Dar anii de
munca nu indica nimic, caci putem fi cei mai slabi web designeri din istorie.
Important este ce am facut: cate site-uri am creat, cate sisteme back-end am
instalat, cate aplicatii customizate am elaborat. Oamenii de succes nu trebuie sa se
descrie folosind hiperbole. Ei pot insa descrie cu bun simt ce au facut.
4. Esecul este ceva ce am produs. Nu mi s-a intamplat pur si simplu.
Intrebati-i pe
cei care au avut succes. Raspunsurile lor vor fi pline de EU, MIE si,
ocazional, de NOI. Intrebati-i de ce au esuat. Nu vor raspunde, asa cum fac
copiii, distantandu-se, "Jucaria s-a stricat...", ci "Eu
am stricat jucaria". Nu a fost cineva sau ceva, cai distantarea inseamna
ca nu am invatat din esec. Este in regula sa pierzi. De nenumarate ori.
Imbratisati esecul, caci astfel ne asumam responsabilitatea de a ne asigura ca,
data viitoare, lucrurile vor avea un alt deznodamant.
5. Atata vreme cat sunt bine platit, e totul in regula.
Specializarea este buna. Focalizarea este buna. Gasirea unei nise este o oportunitate
buna. A castiga consistent este bine. Daca un client te plateste generos sa
faci ceva (cu exceptia lucrurilor imorale sau ilegale), e bine sa faci. Clientii
isi doresc sa adaugi un serviciu in pachetul standard? Daca platesc pentru asta
OK. E bine sa facem orice pentru a construi o afacere legitima.
6. Oamenii care ma platesc au dreptul sa-mi spuna ce sa fac.
Trebuie sa
renuntam la pretentia de a ne exprima personalitatea. Putem fi hippioti in
timpul liber. Oamenii care ne platesc, fie ei clienti, fie angajati, si-au
castigat dreptul de ne dicta ce sa facem. In loc sa ne plangem, e bine sa ne
aliniem cu cerintele.
Autor: Alina Negrutiu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu