vineri, 31 august 2012

15 moduri eficiente de ascutire a inteligentei


Creierul este un organ extrem de complex. Acesta ne controleaza miscarile corpului, gandurile, starea de spirit si chiar intreaga viata. Daca vrei sa iti mentii creierul intr-o stare cat mai buna de functionare si chiar sa iti imbunatatesti capacitatea de concentrare si de memorare, iti prezentam cateva sfaturi de luat in considerare.

 

1. Nu incerca sa faci mai multe lucruri in acelasi timp
Creierul nostru se poate concentra asupra unei singure sarcini in acelasi timp, acesta este un fapt dovedit stiintific. Poti realiza mai multe sarcini neimportante in acelasi timp, insa atunci cand trebuie sa te concentrezi, sa calculezi sau sa iei decizii, nu poti face altceva.

2. Lumea e un mister
Foloseste-ti creierul pentru a iti adresa intrebari cu privire la tot ce se intampla in jurul tau. Exerseaza-ti in mod continuu creierul, refuzand sa accepti tot ce ti se spune: pune totul la indoiala si foloseste-te de curiozitate si inteligenta pentru a descoperi misterele inconjuratoare.

3. Foloseste ambele emisfere cerebrale
Foloseste emisfera stanga pentru problemele de logica si calcule matematice, iar emisfera dreapta pentru a-ti dezlantui creativitatea. Probabil ca stii deja la ce anume te pricepi mai bine, asa ca incearca sa iti folosesti emisfera nedominanta.

4. Ofera-i creierului informatii utile
Creierul tau nu se opreste niciodata din invatat, iar in timpul noptii acesta proceseaza toate informatiile si evenimentele din ziua precedenta. Asadar, ofera-i informatii inteligente.

5. Daca vrei sa inveti mai repede, mergi in timp ce citesti
In timp ce citesti, incepe sa mergi usor. Miscarea iti face sangele sa pompeze si iti oxigeneaza creierul. Poti memora mai usor informatiile daca mergi in timp ce citesti.

6. Consuma ciocolata neagra
Ciocolata neagra, cu un continut ridicat de cacao, elibereaza dopamina, care ajuta memoria si procesul de invatare.

7. Foloseste mana nedominanta
Daca esti dreptaci, foloseste mana stanga mai des. Iti stimulezi creierul si dezvolti noi capacitati.

8. Gandeste pozitiv
Gandirea pozitiva te ajuta sa-ti mentii creierul sanatos. Gandurile negative iti deprima mintea si dauneaza sistemului imunitar. Adoptarea unei gandiri pozitive te ajuta sa elimini stresul si sa ai o viata mai buna.

9. Citeste carti
Citeste multe carti. Atunci cand citesti, iti pastrezi mintea sanatoasa si activa si sa previi procesul de imbatranire.

10. Evita consumul exagerat de alcool
Alcoolul consumat in exces iti ucide neuronii si iti afecteaza capacitatea de gandire si de concentrare.

11. Mananca sanatos
Anumite alimente sunt benefice pentru creier. Evita mancarurile grase si alege sa consumi mai multe legume si fructe.

12. Calatoreste
Atunci cand calatoresti, iti largesti orizonturile si iti deschizi mintea la nou.

13. Dezbate problemele
Dezbaterile amicale cu prietenii sau familia sunt extrem de benefice. Iti imbunatatesc capacitatea de gandire si de rezolvare a problemelor, precum si creativitatea.

14. Priveste mai putin la televizor
Atunci cand petreci ore intregi in fata televizorului, iti reduci puterea de concentrare si de ascultare.

15. Invata un cuvant nou
Incearca sa inveti cel putin un cuvant nou in fiecare zi. Sau invata o limba straina.

Arta intrebarilor in vanzari


Roxana Luchianov, 30 Jun 2005 , sursa: eJobs
Intrebarile sunt cele mai puternice instrumente de care dispune un vanzator pentru a descoperi nevoile potentialului client si a-l convinge ca solutia oferita de el este cea mai potrivita. Ele reusesc sa atraga atentia mai bine decat afirmatiile, primesc intotdeauna un raspuns, nu contrazic nici o idee preconceputa a clientului si nu conduc la obiectii. In plus, intrebarile nu inchid niciodata discutia, ci o dezvolta si o orienteaza in directia dorita.
Un proverb chinezesc spune: „Daca pui o intrebare esti prost 3 minute, daca nu o pui ramai asa toata viata”. In vanzari, nu e nici un pericol sa pari mai putin expert daca pui intrebari si iei notite.
Dimpotriva, clientilor le place acest lucru si apreciaza interesul tau si efortul de a le oferi ceea ce au nevoie. Totul e sa stii sa pui intrebarile potrivite.
Tehnica de vanzari SPIN®
Oricine doreste sa devina maestru in arta intrebarilor in vanzari trebuie sa cunoasca tehnica SPIN. Modelul SPIN a fost dezvoltat de catre consultantii de la Huthwaite pe baza studiului a 35.000 de vizite de vanzare si este prezentat de Neil Rackham intr-o serie de carti exceptionale: SPIN® Selling, SPIN® Selling Fieldbook, Major Account Sales Strategy si Managing Major Sales.
Neil Rackham a descoperit ca in vanzarile de succes cumparatorul vorbeste mai mult decat vanzatorul fiind stimulat de intrebarile acestuia. Numarul sau proportia intrebarilor inchise sau deschise nu influenteaza vanzarea, dar numarul nevoilor explicite descoperite prin intrebari da. Cu cat reusesti sa evidentiezi mai clar nevoia pentru produsul tau si sa creezi dorinta si urgenta de a-l cumpara, cu atat ai sanse mai mari sa vinzi.
Intrebarile puse de vanzatorii performanti au fost clasificate in patru categorii:
- intrebari privind situatia (situation questions)
- intrebari privind problemele (problem questions)
- intrebari privind implicatiile nerezolvarii problemelor (implication questions)
- intrebari privind solutiile la nevoile organizatiei (need-payoff questions)
...de unde si initialele care au format numele tehnicii SPIN.
Intrebarile privind situatia au menirea de a ajuta la culegerea de fapte si date despre situatia concreta a potentialului client. Este bine ca aceste intrebari sa inlocuiasca conversatia de circumstanta, sterila si plictisitoare. Vanzatorii buni strang toate informatiile posibile inainte de vizita de vanzare si folosesc acest tip de intrebari cu zgarcenie si numai pentru informatiile de care chiar au nevoie pentru oferta. De exemplu, in cazul vanzarii unui sistem informatic pentru preluarea comenzilor, intrebari de situatie sunt urmatoarele: „Cum se proceseaza o comanda?”, „Cate persoane se ocupa de preluarea comenzilor?”, „Ce numar de produse aveti de regula in oferta?”
Intrebarile privind problemele au rolul de a descoperi zonele in care exista dificultati sau nemultumiri ale clientului: „Se intampla sa nu fie actualizata oferta in momentul in care o prezentati clientului?”, „Daca pleaca un vanzator la un concurent al dumneavoastra, ce se intampla cu clientii lui?”, „Exista reclamatii ca nu s-au livrat exact produsele cerute?”
Intrebarile privind implicatiile conduc la sensibilizarea clientului cu privire la amploarea, costul si consecintele problemelor. Este partea cea mai importanta din procesul de vanzare in care nevoile implicite se transforma in nevoi explicite si se creeaza dorinta satisfacerii lor urgente. Iata si exemple: „Cum reactioneaza un client care primeste a doua sau a treia comanda gresita?” „Cat costa pierderea unui client?”, „Cate comenzi se pierd daca sistemul nu functioneaza 24 de ore?”, „Cat dureaza diagnosticarea si rezolvarea unei probleme?”
Intrebarile privind satisfacerea nevoilor se concentreaza asupra valorii, utilitatii, beneficiilor percepute de client a fi aduse de o solutie. Aceste intrebari se pun numai dupa ce clientul admite ca are o problema a carei dimensiune si implicatii le cunoaste in totalitate. Ele ii provoaca pe clienti sa descrie produsul de care au nevoie si sa se convinga singuri de valoarea oferita de solutia ta. „Daca orice problema ar putea fi rezolvata in maxim 1 ora, cat ar fi economiile?”, „V-ar ajuta daca clientii ar putea avea in orice moment posibilitatea consultarii unei oferte actualizate cu date exacte despre stocuri si termene de livrare?”, „Cum ar trebui sa fie un sistem informatic ca sa va satisfaca perfect nevoile?”
Pericolele interogatoriului
Nu toate intrebarile aduc succesul in vanzari. Unele sunt chiar contraproductive si periculoase. Cele mai des intalnite probleme ale intrebarilor in vanzari sunt urmatoarele:
1) Lansarea primei intrebari prea devreme
Intotdeauna cand intalnesti un client, lasa-l pe el sa puna prima intrebare. El doreste sa detina controlul si tu esti acolo ca sa il ajuti. Daca cere sa ii povestesti de firma si de produse, exact asta trebuie sa faci fara a intra prea mult in detalii. Clientul e destept, simte cand ii ocolesti intrebarile si se intreaba ce plan ascuns ai. Poate chiar a citit cu o carte mai mult decat tine despre tacticile in vanzari.
Ulterior apare un moment in care clientul stie ca il ajuti si ca incerci sa selectezi din tot ce stii doar ceea ce ii foloseste. Atunci poti incepe sa pui intrebari.
2) Impresia negativa a interogatoriului
Atat de nerabdator poti fi sa il conduci pe clientul tau sa iti descopere solutia prin intrebari, incat ajungi sa ii pui intrebare dupa intrebare chiar fara sa mai astepti sa raspunda la cele anterioare.
In general cumparatorilor experimentati nu le plac intrebarile prea multe pentru cunosc extrem de bine tactica ofertei care raspunde la milimetru cererilor lor si doresc sa surprinda adevaratul potential al produselor.
Poti evita senzatia negativa a interogatoriului introducand pauze intre intrebari in care dai explicatii, exemple, prezinti rezultatul studiilor si analizelor. Intotdeauna sa legi intrebarile de afirmatiile interlocutorului, observatiile personale sau studii privind terte organizatii pentru ca discutia sa curga natural.
De asemenea, dupa fiecare intrebare privind o problema e bine sa explorezi mai in adancime nevoia descoperita folosind intrebari privind implicatiile, in loc sa grupezi impreuna toate intrebarile despre probleme si toate intrebarile despre implicatii.
3) Intrebari care ating zone interzise
Zonele interzise pot fi cele cu informatii confidentiale, cu implicarea personala sau emotionala a cumparatorului, domeniile in care au fost luate recent decizii majore sau au fost operate schimbari. Nu stii niciodata cum trebuie sa te comporti sau ce trebuie sa spui ca sa nu atingi rani vechi. In special, intrebarile despre probleme pot pica foarte prost: „Probleme? Noi nu avem nici o problema!”
Regula este ca poti vorbi deschis despre criterii rationale de alegere a produselor, dar nevoile emotionale trebuie mai mult sa le ghicesti.
4) Intrebari cu final neasteptat
Uneori vanzatorii care nu isi inteleg bine produsul si nu se documenteaza despre potentialul client pot ajunge sa isi puna singuri bete in roate cu intrebarile pe care le pun. Ca regula generala, nu se investigheaza nici o problema pe care nu o poti rezolva. Mai poate aparea si situatia in care cumparatorul e expert in solutia de care are nevoie si cere vanzatorului explicatii si specificatii tehnice pentru orice afirmatie neacoperita pe care o face.
5) Intrebarile irelevante
Intrebarile trebuie folosite cu economie pentru a nu il deranja pe potentialul client. Acesta este cu atat mai putin incantat cu cat vede mai putin relevanta intrebarilor pentru problema lui.
6) Momente nepotrivite
Daca prezinti solutia prea devreme in procesul de vanzare, cumparatorul iti va spune: „Sigur, dar nu cred ca merita investitia”. Intrebarile despre situatie puse prea tarziu in ciclul de vanzare arata ca nu ai inteles conditiile si iti diminueaza credibilitatea. Intrebarile despre implicatii sau solutii puse prea devreme pot conduce la rezultate nedorite. Cele mai multe obiectii sunt create de vanzatori in timpul prezentarii solutiilor lor: caracteristicile in plus ii fac pe clienti sa se preocupe de pret, caracteristicile in minus de calitate.
7) Persoane gresit alese
Sa presupunem ca ai pus deja o intrebare directorului general si ai primit un raspuns pe care iti vine greu sa il crezi. Nu mai poti pune aceeasi intrebare in prezenta lui directorului IT despre care stii sigur ca e mult mai bine informat.
In cazul general, nici nu afli ca ai fost indus in eroare in mod neintentionat si nu ai posibilitatea sa reformulezi intrebarea si sa aduci subiectul in discutie sub alta forma.
Cheia persuasiunii in vanzari este intrebarea. Nu il poti convinge pe potentialul client de nimic atat timp cat nu se convinge singur. Folosind tehnica SPIN il faci pe potentialul client sa vada prapastia spre care se indreapta si ulterior solutia salvatoare. Intrebarile trec usor de barierele mentale care blocheaza de obicei accesul afirmatiilor. Ele patrund in mintea oamenilor, stimuleaza creativitatea si aduc schimbarea. Daca stii sa ocolesti si capcanele interogatoriului, vanzarea e mult mai usoara.

Care sunt noile pachete de servicii de sanatate si cui se acorda


Contributia la sanatate nu va creste, dar sistemul de asigurari va fi structurat pe pachete de servicii de sanatate, potrivit proiectului unei noi legi in domeniul sanitar, lansat in dezbatere publica la inceputul acestei luni.
La fel ca si pana acum, pentru asigurarile obligatorii, asiguratii vor plati contributia la Fondul National de Asigurari Oligatorii de Sanatate (Fond). Niciun cetatean nu va plati mai mult la fondul de asigurari, deci contributia ramane aceeasi, dar vor aparea trei pachete de servicii de sanatate:
1. Pachetul minimal de servicii de sanatate – PMSS
Cui se acorda: cetatenilor romani, cetatenilor straini si apatrizilor care au drept de lunga sedere sau au domiciliu in Romania.
Ce cuprinde PMSS: servicii de sanatate finantate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sanatatii, inclusiv serviciile acordate in cazul urgentelor prespitalicesti si al urgentelor medico-chirurgicale in unitatea de primire urgente (UPU) si in compartimentul de primire urgente (CPU).
2. Pachetul de servicii de sanatate de baza – PSSB
Cui se acorda: persoanelor asigurate.
Ce cuprinde PSSB: serviciile de sanatate, profilactice si curative, de ingrijire a sanatatii, medicamentele, dispozitivele medicale si alte servicii la care au dreptul asiguratii si se suporta din Fond.
3. Pachetul social de servicii de sanatate – PSSS
Cui se acorda: asiguratilor cu venituri mici si persoanelor asistate social.
Ce cuprinde PSSS: servicii de sanatate cu risc functional/vital altele decat cele din PSSB, decontate de la bugetul de stat.
Important de mentionat este ca, potrivit proiectului de lege, serviciile de sanatate sunt definite drept „serviciile medicale preventive, curative si de recuperare, ingrijirile medicale la domiciliu, medicamentele, dispozitivele medicale si alte tipuri de servicii, furnizate de catre persoanele fizice si juridice autorizate si/sau acreditate, dupa caz, in conditiile legii”.
Asigurarile obligatorii de sanatate vor putea fi incheiate la o societate de asigurari sau la o societate mutuala de asigurari. Actualele case de asigurari de sanatate se vor transforma in societati mutuale de asigurari de sanatate, conform proiectului. Astfel, cele 42 de case de asigurari din prezent se vor transfera in 8-10 societati mutale de asigurari, cetatenii putand incepe adeziunile din 2013 daca legea va fi adoptata in forma propusa de proiect.
Conform acestuia, asiguratul se poate inscrie fie la o societate mutuala de asigurari de sanatate, fie la un asigurator privat. „Pachetul de servicii de baza urmeaza asiguratul fie la asiguratorul privat, fie la societatea mutuala”.
Pentru serviciile de sanatate care nu vor fi acoperite de stat, asiguratii vor putea sa incheie asigurari facultative pentru servicii de sanatate suplimentare si complementare pachetului de servicii de sanatate de baza (PSSB).
Cu privire la asigurarile facultative, in proiectul de lege se precizeaza ca:
- Pentru serviciile de sanatate de tip complementar se suporta total sau partial contributia personala a asiguratilor pentru unele servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale din pachetul de servicii de sanatate de baza (PSSB).
- Pentru serviciile de sanatate de tip suplimentar de suporta total sau partial plata pentru orice tip de servicii necuprinse in pachetul de servicii de sanatate de baza (PSSB), optiunea pentru un anumit personal medical, solicitarea unei a doua opinii medicale, conditii hoteliere superioare, alte servicii de sanatate specificate in contractul de asigurare facultativa.

Cine este scutit de la plata contributiei pentru sanatate

Scutiti de plata contributiei la sanatate vor ramane: „copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la varsta de 18 ani si pana la 26 de ani numai daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu pana la inceperea anului universitar dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenti si daca nu realizeaza venituri din munca; tinerii cu varsta de pana la 26 de ani care provin din sistemul de protectie a copilului si nu realizeaza venituri din munca sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat in temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare”.
Proiectul unei noi legi a sanatatii a fost lansat in dezbatere publica la inceputul lui iulie. Premierul Victor Ponta a precizat ca Guvernul va adopta proiectul noii legi a sanatatii, act normativ ce va fi aprobat si de Parlament in septembrie sau cel tarziu in octombrie.

joi, 30 august 2012

Cum sa inchei cu succes o vanzare


Atunci cand vine vorba de incheierea cu succes unei tranzactii, exista cateva reguli de baza ce nu ar trebui incalcate. In continuare le vom analiza pe fiecare in parte.
1. Ramai asezat
In general, se spune ca prezentarea produsul sau serviciului ar trebui sa se faca din picioare, in timp ce negocierea se face intotdeauna stand jos.
Chiar daca clientul se ridica, tu trebuie sa ramai asezat. Ridicarea in picioare sugereaza ca ceva s-a schimbat si ii permite clientului sa incheie negocierile inainte de finalizare.

2. Prezinta intotdeauna oferta in scris
De obicei, oamenii tind sa nu creada ce li se spune, ci ceea ce sta scris. Din acest motiv, ar trebui sa ai intotdeauna la dispozitie un contract si niste coli de hartie. Oferta si elementele esentiale ale tranzactiei ar trebui notate pe hartie pentru a le arata clientilor care sunt beneficiile clare ce reies din urma incheierii tranzactiei.

3. Comunica oferta in mod clar
Nimeni nu are incredere intr-o persoana care nu poate comunica in mod clar si care nu da dovada de incredere in sine.
Se recomanda exersarea discursului folosind un reportofon sau chiar inregistrarea video pentru a observa detaliile la care mai trebuie sa lucrezi.

4. Realizeaza contact vizual
Aceasta deprindere se capata doar prin exercitiu si se poate perfectiona. Daca vrei sa fii credibil, este esential sa creezi contact vizual cu clientul. Doar astfel ii poti comunica ca esti interesat de persoana lui si ca ai incredere deplina in tine, in produsele si serviciile oferite si in oferta pe care o propui.

5. Trebuie sa ai intotdeauna un pix la indemana
Nu pleca niciodata la o intalnire de afaceri fara sa ai un pix la indemana. Mai bine, ia-ti inca unul de rezerva. Avand in vedere ca toate contractele necesita semnatura ta, este esential sa ai mereu un instrument de scris la tine.

6. Da dovada de umor
Umorul ii face pe ceilalti sa se destinda, sa se simta in largul lor si sa aiba mai multa incredere in serviciile sau produsele oferite. Tuturor le place sa auda o poveste amuzanta si, in general, oamenii sunt mai dispusi sa ia decizii cand sunt mai putin seriosi. Vei reusi cu siguranta sa inchei mai multe contracte daca reusesti sa iti faci interlocutorul sa rada si sa se destinda.

7. Intreaba de mai multe ori
Chiar daca primesti un "Nu" categoric, asta nu inseamna ca trebuie sa te dai batut. Persistenta este cheia succesului si al prosperitatii. Daca incerci in continuare sa obtii un raspuns afirmativ dupa ce ai primit unul negativ, nu inseamna ca nu asculti cu atentie clientul. Inseamna doar ca ai mai multa incredere in punctul tau de vedere decat in cel al interlocutorului.

8. Nu parasi biroul in timpul negocierilor
De fiecare data cand pleci de langa client, ii creezi acestuia o stare de incertitudine si de indoiala. Acest lucru poate avea consecinte negative asupra negocierilor si sa lungeasca considerabil durata acestora.

9. Trateaza fiecare client potential ca pe un comparator
Indiferent de circumstante (clientul nu are bani, nu are buget, nu are putere de decizie), feicare client ar trebui tratat ca un cumparator.

10. Ramai increzator
Chiar daca clientul potential nu se arata interesat, este important sa crezi in continuare ca tranzactia este posibila. Nu uita: Cand exista dorinta, exista si o solutie. Aceast gandire pozitiva necesita eliminarea tuturor elementelor negative din mediul inconjurator.

11. Fii pozitiv
Nu conteaza ce raspuns iti ofera clientul, trebuie sa pastrezi o atitudine pozitiva pe parcursul negocierilor. Nu iti poti permite sa adopti o atitudine negativa, chiar daca raspunsul clientului este in continuare "Nu".

12. Zambeste mereu
Nu este vorba doar de atitudine, ci si de infatisare. Exerseaza in prealabil, incercand sa zambesti in orice fel de situatie, astfel incat sa poti zambi si cand te contrazici cu cineva, si in timpul negocierilor, si atunci cand inchei o vanzare. Oamenii de succes zambesc tot timpul. Nu uita acest lucru.
Si zambeste mereu.

Sursa: Entrepreneur



Ce am putea spune despre liderii remarcabili? Acestia au cat mai multe din urmatoarele calitati:


1. Au un scop bine definit
Liderii exceptionali au un ideal inalt la care nu renunta cu niciun pret.
Daca ii intrebi ce anume ii motiveaza, acestia iti vor raspunde ca vor sa fie inconjurati de alti oameni de succes. Acestia vor sa ii ajute si pe ceilalti sa isi gaseasca inspiratia si sa dobandeasca succesul. In schimb, liderii care nu inspira prin nimic sunt motivati doar de succesul personal.

2. Le place sa ofere
Liderii exceptionali simt nevoia sa ofere. Planurile lor pe termen lung includ actiuni de binefacere sau de voluntariat. Liderii obisnuiti nu simt o astfel de obligatie. Singurul lor plan pe termen lung este sa se imbogateasca.

3. Sunt recunoscatori
Liderii inspirationali sunt foarte recunoscatori. Stiu ca succesul lor se datoreaza in mare parte circumstantelor. In schimb, liderii obisnuiti cred ca succesul lor se datoreaza faptului ca sunt mult mai destepti si mai buni decat restul populatiei.

4. Au principii si valori clare
Liderii exceptionali nu se dezic de principiile si valorile lor. Nu se schimba in functie de situatie, ci au convingeri clare, de la care nu se abat.

5. Sunt empatici
Liderilor exceptionali le pasa de oameni. Considera ca cei care au mai multe posibilitati ar trebui sa ii ajute pe cei mai putin norocosi. Liderilor obisnuiti nu le pasa de ceilalti. Acestia considera cei saraci stiu doar sa cerseasca de la cei mai bogati.

6. Sunt plini de energie
Liderii exceptionali reusesc sa isi inspire semenii. Acestia sunt plini de entuziasm si energie pozitiva. In schimb, liderii obisnuiti nutresc un fel de rautate fata de angajati, iar acestia ajung sa isi doreasca sa nu lucreze pentru astfel de oameni.

7. Nu sunt laudarosi
Liderii inspirationali nu se lauda singuri si nu considera ca succesul le este datorat exclusiv lor. Acestia isi lauda angajatii si multumesc echipelor care i-au ajutat sa indeplineasca obiectivul. In schimb, liderii obisnuiti se grabesc sa arate cu degetul si sa scoata in evidenta toate greselile angajatilor.

Sursa: Inc.com

Cum sa economisesti bani in perioade mai grele


1. Alcătuieşte-ţi un buget zilnic. Pune banii pe zile şi încearcă să nu cheltui mai mult decât ţi-ai propus. La început va fi teribil de greu, clar, dar după un timp nevoile tale se vor ajusta, iar portofelul tău va remarca şi el schimbarea.
2. Cumpără produse mai ieftine. Chiar faci deosebirea dintre ouăle de categoria I sau categoria II? Sau poţi distinge după gust dacă bei Milka UHT sau produsul generic din Carrefour? Probabil sunt 90% şanse să nu poţi. Încearcă să reduci standardele, dacă nu cu foarte mult, măcar cu mult. Diferenţa se va vedea la casa de marcat. Ai fi surprins cât de mulţi bani poţi economisi.
3. Dacă ai abonamente cu extra-opţiuni, dezactivează-le pe cele care nu îţi sunt absolut necesare. Soţia poate fi sunată şi doar 1 dată pe zi, iar yahoo messenger pe mobil nu este chiar vital.

4. Încearcă să îţi găseşti încă un loc de muncă. Poate un part-time de 2-3 ore, sau dacă te pricepi cât de cât la calculatoare, nişte taskuri care pot fi rezolvate de acasă. Multe firme renunţă la angajaţii full time şi caută colaboratori, care sunt mai ieftini . De ce să nu profiţi, dacă se poate?
5. Negociază. Negociază la sânge. Toţi au nevoie de vânzări, iar adaosurile comerciale permit discounturi. Bine, nu o să negociezi pâinea de la hypermarket, dar dacă cumperi o mobilă, un covor, un aparat electrocasnic sau de ce nu, o maşină, cere discounturi. Dacă insişti, le vei primi, pentru că e CRIZĂ.
6. Renunţă la masa de prânz în oraş. Da, ştiu, colegii de birou se duc la KFC şi mănâncă, tu ce, eşti mai fraier? Nu, nu eşti mai fraier. Ia-ţi caserola cu mâncare de-acasă. Fă un calcul simplu, cât cheltui într-o zila masă şi înmulţeşte cu 24. Sigur îţi dă minim 100 de euro, care la finalul lunii îi vei avea în buzunar. Plus că mâncarea de-acasă este mai gustoasă şi mai sănătoasă, iar dacă e pregătită de soţie, mai e şi pregătită cu dragoste.
7. Fă o listă înainte de a merge la cumpărături. Evită să faci cumpărături din impuls. Oamenii au o tendinţă naturală absolut irezistibilă de a cumpăra ce văd în faţa ochilor, iar fără o listă făcută de acasă, pur şi simplu vei cumpăra lucruri de care nu ai nevoie.
8. Când nu le foloseşti, scoate din priză aparatele electrocasnice. Se pare că în acest fel se economiseşte mai multă energie electrică. Când ieşi din cameră, închide lumina, aerul condiţionat şi alte aparate care nu ţi-ar mai fi utile. Foloseşte un aer condiţionat programabil.
9. Evită-ţi prietenii cu bani. Sau dacă nu ai prieteni cu bani, măcar prietenii cheltuitori. Dacă ai prieteni care îşi schimbă maşina în fiecare an, îşi iau un nou LCD la fiecare nouă apariţie şi mănâncă în fiecare seară în oraş la restaurante elegante, încearcă să stai cât mai departe de ei. Sigur, îţi sunt prieteni şi nu îţi vor răul, dar fiecare ştie ce bani are acasă. Iar dacă ei îşi pot permite un astfel de stil de viaţă, asta nu înseamnă că şi tu poţi.
10. Fii expert în regula celor 30 de zile. De fiecare dată când vrei să cumperi ceva scump şi care nu îţi e absolut necesar, încearcă să aştepţi 30 de zile înainte de a-l cumpăra şi după aceea pune-ţi întrebarea: Mai îţi este necesar acel lucru? În aproape toate cazurile, răspunsul va fi nu. În felu acesta economiseşti bani doar prin simpla aşteptare.
Mai ştii şi alte trucuri, ai alte sugestii? Nu te sfii, te rugăm spune-ni-le. Pentru toţi e criză.

miercuri, 29 august 2012

Cei care descopera cea mai buna strategie de business abordeaza viata intr-un alt fel. Gandesc diferit si acest lucru, indiferent de domeniul sau de profesia imbratisate, ii fac sa semene, caci impartasesc anumite credinte care noua, oamenilor de rand ne-au fost, pana acum refuzate.


1. Timpul nu ma defineste. Eu definesc timpul.
Termenele limita stabilesc parametri de lucrur, dar nu intr-o maniera pozitiva. Omul de rand, cand are doua saptamani pentru a termina un proiect, se va adapta instinctiv pentru a-si doza efortul si pentru a finaliza ce are de facut in fix doua saptamani.

Uitati de termene limita, cel putin ca mod de administrare a activitatii.
Sarcinile trebuie implinite in timpul lor util. Faceti totul cat mai repede si cat mai eficient cu putinta. Folositi apoi timpul "liber" pentru a face altceva. Nu timpul trebuie sa ne preseze, noi trebuie sa presam timpul.

2. Oamenii din jurul meu sunt cei pe care ii aleg.
Unii dintre angajati va scot din minti. Unii dintre clienti sunt nesuferiti. Unii dintre prieteni sunt egoisti. Noi ii alegem. Daca cei din jurul nostru ne nefericesc, nu e vina lor. Este a noastra. Ei fac parte din viata noastra personala si profesionala, pentru ca i-am atras noi si le permitem noi sa faca asta. Oamenii muncitori vor sa lucreze cu oameni muncitori. Oamenii amabili vor sa socializeze cu persoane amabile. Angajatii remarcabili vor sa lucreze pentru sefi remarcabili. Oamenii de succes sunt in mod natural atrasi de alti oameni de succes.

3. Experienta este relevanta. Realizarile sunt totul.
Putem avea "10 ani experienta in Web". Dar anii de munca nu indica nimic, caci putem fi cei mai slabi web designeri din istorie. Important este ce am facut: cate site-uri am creat, cate sisteme back-end am instalat, cate aplicatii customizate am elaborat. Oamenii de succes nu trebuie sa se descrie folosind hiperbole. Ei pot insa descrie cu bun simt ce au facut.

4. Esecul este ceva ce am produs. Nu mi s-a intamplat pur si simplu.
Intrebati-i pe cei care au avut succes. Raspunsurile lor vor fi pline de EU, MIE si, ocazional, de NOI. Intrebati-i de ce au esuat. Nu vor raspunde, asa cum fac copiii, distantandu-se, "Jucaria s-a stricat...", ci  "Eu am stricat jucaria". Nu a fost cineva sau ceva, cai distantarea inseamna ca nu am invatat din esec. Este in regula sa pierzi. De nenumarate ori. Imbratisati esecul, caci astfel ne asumam responsabilitatea de a ne asigura ca, data viitoare, lucrurile vor avea un alt deznodamant.

5. Atata vreme cat sunt bine platit, e totul in regula.
Specializarea este buna. Focalizarea este buna. Gasirea unei nise este o oportunitate buna. A castiga consistent este bine. Daca un client te plateste generos sa faci ceva (cu exceptia lucrurilor imorale sau ilegale), e bine sa faci. Clientii isi doresc sa adaugi un serviciu in pachetul standard? Daca platesc pentru asta OK. E bine sa facem orice pentru a construi o afacere legitima. 

6. Oamenii care ma platesc au dreptul sa-mi spuna ce sa fac.
Trebuie sa renuntam la pretentia de a ne exprima personalitatea. Putem fi hippioti in timpul liber. Oamenii care ne platesc, fie ei clienti, fie angajati, si-au castigat dreptul de ne dicta ce sa facem. In loc sa ne plangem, e bine sa ne aliniem cu cerintele. 



Inca nu ai descoperit care sunt beneficiile trezitului de dimineata? Iata cateva motive intemeiate pentru a-ti pune alarma sa sune cu o ora-doua inainte de ora la care te trezesti in mod obisnuit.


1. Cresterea productivitatii
Gandeste-te doar cate lucruri poti face daca alegi sa te trezesti cu doua ore mai devreme dimineata. Vei avea mintea mai limpede si vei putea fii mai productiv, cel putin in prima parte a zilei.

2. Ai timp pentru exercitii fizice
Nu ne prea place sa exersam, iar dupa ce venim obositi de la munca ne este mult mai usor sa gasim scuze pentru a evita orice efort suplimentar. Daca alegi insa sa exersezi dis de dimineata, inainte de munca, vei incepe ziua in forta si vei fi mai motivat pe tot parcursul zilei. Te vei simti cu adevarat revigorat si vei fi pregatit pentru orice provocare.

3. Ai mai mult timp sa te relaxezi seara
Daca vei fi mai productiv in prima parte a zilei, vei avea timp sa te relaxezi si sa faci ce iti place seara.

4. Drumul spre munca va fi mai putin aglomerat
Daca alegi sa pleci mai devreme cu o ora spre munca, vei descoperi ca traficul nu este atat de aglomerat si nu vei mai pierde timp inutil pe drum.

5. Ai timp si pentru micul dejun
Atunci cand te trezesti devreme ai timp suficient nu doar sa faci exercitii, ci si sa mananci un mic dejun copios, asa cum este indicat. Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si nu ar trebui sa sari niciodata peste acesta.

6. Ai mai mult pentru tine
Nu ar trebui sa neglijam faptul ca avem nevoie sa petrecem un anumit timp pe zi singuri, preferabil in liniste. Dimineata este ideala in acest sens. Vei aprecia acest timp petrecut singur dupa ce vei intra in agitatia unei zile normale de lucru.
 

Incepe de azi: 10 lucruri simple care iti schimba viata


Daca vrei sa iti schimbi viata incepand de astazi, atunci fa ceva in acest sens chiar astazi. Nu intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat. Iti prezentam in continuare 10 lucruri simple care iti pot schimba viata in bine incepand chiar de acum.


1. Trezeste-te devreme. In loc sa vii acasa epuizat dupa o zi lunga de munca, cand nu mai energia necesara pentru a face ce ti-ai propus, incearca mai degraba sa te trezesti mai devreme si sa faci lucrurile respective la prima ora a diminetii. Dimineata esti mult mai energetic si vei putea realiza mai multe decat ti-ai propus.

2. Mananca un mic dejun sanatos. Nu doar o cafea si un covrig. Alege sa mananci sanatos inca de dimineata, alegand fructe si cereale integrale in locul alimentelor bogate in zahar sau grasimi. Vei simti imediat diferenta: te vei simti mai plin de energie si vei avea mai multa putere de concentrare.

3. Ramai pozitiv. Daca te gandesti mereu la aspectele negative din viata ta, ajungi sa ignori toate lucrurile minunate de care esti inconjurat. Nu poti avea o viata lipsita de griji si de probleme, insa poti sa alegi sa te concentrezi asupra aspectelor pozitive si sa ramai optimist cu privire la viitor.

4. Fa exercitii fizice in mod regulat. Nu vei vedea rezultatele imediat, insa nu te descuraja. Continua sa faci exercitii fizice in mod regulat. Poate fi dificil sa ramai motivat atunci cand simti ca nu faci progrese. Insa ai rabdare si vei vedea ca nu ai pierdut timpul exersand.

5. Fa liste. Noteaza-ti toate grijile, probleme, obiectivele, lucrurile de rezolvat in ziua respectiva. Ia fiecare element al listei pe rand si incearca sa il rezolvi. Nu sari peste sarcini si treci la urmatorul punct doar dupa ce ai indeplinit cu succes ultima sarcina.

6. Simplifica-ti viata. Redu numarul lucrurilor care iti distrag atentia de la ceea ce te intereseaza cu adevarat. Vei avea mai putine griji si probleme. Nu uita ca altii sunt mai fericiti ca tine desi au mai putine lucruri materiale.

7. Stinge televizorul, opreste computerul si inchide telefonul. Deconecteaza-te de la lumea pixelilor si conecteaza-te la realitatea prezenta inconjuratoare. Daca preferi sa socializezi prin intermediul computerului decat sa te vezi cu o persoana fata in fata, inseamna ca ai deja o mare problema. Deconecteaza-te de la lucrurile inutile si reconecteaza-te la ceea ce conteaza cu adevarat.

8. Bucura-te de natura. De multe ori uitam sa ne bucuram de ceea ce ne inconjoara: frumusetea unui apus de soare, aerul proaspat de la munte sau din padure, claritatea lunii. Apreciaza lucrurile simple, care iti sunt oferite gratuit.

9. Culca-te mai devreme. In loc sa iti petreci seara privind la televizor sau navigand la nesfarsit pe
internet, alege sa te culci cu o ora mai devreme. Vei simti beneficiile unui somn odihnitor si iti vei multumi singur a doua zi, cand te vei trezi mai devreme, cu pofta de viata.

10. Renunta la obiceiurile nesanatoase. Stii deja ca anumite lucruri iti dauneaza, insa continui sa le faci? Renunta treptat la ele, daca nu poti dintr-o data, insa fa pasii necesari pentru a trai o viata mai sanatoasa. Si aici ne referim nu doar la alcool si tutun, ci si la alimentatia nesanatoasa, bogata in grasimi si zahar.


marți, 28 august 2012

Nu iti place disciplina. Cel putin daca esti mai rebel din fire. Poti insa ajunge sa fii motivat daca nu te autodisciplinezi? Mereu gasim scuze pentru a nu face anumite lucruri. Cea mai des intalnita scuza? Mi-e lene. Sau eu nu sunt ambitios. Nu pot sa fiu disciplinat. Ideea pe care ar trebui sa o retinem este ca oricine poate invata sa fie disciplinat si motivat.


Care sunt cele mai frecvente motive care ne impiedica sa fim cu adevarat motivati?

1. Perfectionismul
Perfectionismul poate sta in calea fericii tale si te poate impiedica sa fii motivat. Devii prea preocupat de idealuri si te gandesti ca daca un lucru nu este perfect, nu merita sa mai incerci. Vrem mereu sa fim cei mai buni, sa luam cele mai bune note, sa obtinem cele mai importante premii, ca si cum toate acestea ne-ar defini ca persoana. Daca nu obtinem primul loc, inseamna ca totul a fost in zadar. Daca te simti mereu obligat sa obtii medalia de aur, sa obtii cele mai bune rezultate, vei ramane paralizat atunci cand nu le vei obtine si nu vei mai fi in stare sa iti revii.

2. Sa te compari mereu cu altii
Un alt factor care contribuie la demotivare. Atunci cand te compari cu altii, nu mai esti capabil sa iti gasesti propriul drum in viata. Nu incerca sa traiesti viata altcuiva, vei sfarsi prin a fi mai trist decat la inceput. A incerca sa fii altcineva este doar o pierdere de timp pe termen lung.

3. Sa crezi ca nu esti „suficient de bun”
Daca ai crescut cu ideea ca „trebuie sa demonstrezi lumii cat de bun esti”, atunci probabil ca ai ramas astfel „indoctrinat”. Desigur, este important sa demonstrezi de ce esti in stare si sa arati celorlalti de ce esti capabil. Insa nu aceste lucruri ar trebui sa te defineasca. Daca ti s-a spus ca nu esti suficient de bun, acest lucru poate avea efecte catastrofale pe termen lung. Trebuie sa fii motivat sa faci ceea ce iti place cu adevarat, sa iti creezi propria fericire. Schimba refrenul negativ „Nu sunt destul de bun” din mintea ta cu unul pozitiv.

4. Sa incerci sa faci prea multe in acelasi timp
Incearca sa faci lucrurile treptat. Incepe cu pasi marunti. Alege-ti un singur obiectiv important si lupta-te pana il vei realiza. Propune-ti sa realizezi un obiectiv in care crezi si care sa te scoata din zona ta de confort.

5. Sa gasesti mereu scuze
Mereu vei gasi cate o scuza pentru a renunta. Atunci cand gasim diferite scuze, inseamna ca nu vrem sa ne asumam niciun risc, nu vrem sa iesim din zona de confort. Ego-ul nostru se simte amenintat de visele noastre si vrea sa ne protejeze. Atunci cand faci ceva nou, intri intr-o stare de alerta si frica isi face aparitia. In loc sa privesti frica ca pe ceva rau, priveste-o ca pe o stare incitanta, care iti va aduce satisfactii. Spunem ca nu putem face ceva, cand in realitate ne este frica sa incercam ceva nou. Ne este frica sa acceptam adevarul.
Adevarul este insa ca putem infrunta mult mai multe decat am crede.

Sursa: Pick The Brain

Nivelul de cunostinte financiare ale romanilor


Nivelul de cunostinte financiare ale romanilor s-a diminuat in ultimul an si jumatate. Astfel, 88% dintre respondentii care au participat la un studiu ING s-au incadrat in 2012 in profilele Incepator si Nestiutor, cu 11 puncte procentuale mai mult fata de 2010.


Testul ING de inteligenta financiara, citat de Mediafax, a fost lansat la finele lui 2010 si este realizat in 10 state din Europa - Bulgaria, Cehia, Grecia, Olanda, Polonia, Romania, Slovacia, Spania, Turcia si Ungaria.

Evaluarea abilitatilor financiare a fost stabilita pe baza unui test cu 13 intrebari, axate pe viitorul financiar, aspecte financiare legate de gospodarie, economisire si investitii.
Alerta Manager.roDescarca aici Programul Special de Alerta Manager.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Stirile Relevante ale Momentului! ...clic aici


In functie de raspunsurile corecte, respondentii sunt clasati in 4 profile de cunostinte privind finantele personale: "nestiutor" (0-4 raspunsuri corecte), "incepator" (5-8 raspunsuri corecte), "mediu" (9-11 raspunsuri corecte) si "avansat" (12-13 raspunsuri corecte).

"Rezultatele cercetarii arata ca, in decursul ultimelor 18 luni, nivelul de cunostinte financiare al consumatorilor romani s-a redus: 88% dintre respondenti se incadreaza in 2012 in profilele «incepator» si «nestiutor», cu 11 puncte procentuale mai mult fata de 2010", se arata intr-un comunicat al ING Asigurari de Viata.

O evolutie asemanatoare se intalneste la nivelul tuturor tarilor analizate, in medie 86% dintre respondentii din cele 10 state europene incadrandu-se in aceste 2 profile (cu 6% mai mult fata de 2010).

In cazul romanilor, procentajul celor care nu inteleg problematica legata de bani - profilul "nestiutor" - aproape s-a triplat, de la 8% in 2010 la 21% in prezent.

De asemenea, ponderea celor care inteleg elementele financiare de baza, dar intampina dificultati in a utiliza concepte financiare esentiale ("incepatori") a scazut usor, de la 69% la 67%.

Ponderile celor 2 profile sunt similare celor inregistrate la nivel european, de 20% pentru segmentul "nestiutor" si 66% pentru "incepatori".

Cei mai bine informati cu privire la chestiunile financiare sunt grecii, 24% incadrandu-se in profilele "mediu" si "avansat", urmati de olandezi - 22%, maghiari - 15% si cehi - 14%.

Cu 12% dintre respondenti in aceste 2 categorii, romanii si bulgarii se regasesc la mijlocul topului, inaintea polonezilor - 11%, slovacilor - 6%, spaniolilor - 9% si turcilor - 7%.


Nu mai conteaza unde ai pierdut entuziasmul cu care ai pornit initial la drum.


Nu mai conteaza unde ai pierdut entuziasmul cu care ai pornit initial la drum. Sa stii insa ca nici noi nu l-am gasit la obiecte pierdute, ci in noi insine. Undeva intre instinct si vointa, acolo unde, daca te uiti cu atentie, il vei gasi si tu. Entuziasmul este acea forta care va duce intotdeauna cu zece pasi inaintea tuturor.

Pentru ca diferenta intre omul motivat si cel care si-a pierdut entuziasmul este ca primul continua sa incerce, chiar daca uneori mai da gres. Motivatia trebuie sa creasca de la o zi la alta pentru ca mergand mai departe inveti si te dezvolti, indiferent de drumul pe care ai ales sa mergi.

Sa fim motivati in continuare si sa ne autoeducam in acest sens inseamna sa ajungem cu un pas mai aproape de indeplinirea obiectivelor. Are la baza convingerea noastra ca putem face tot ce ne propunem. Iar pentru asta mintea noastra trebuie sa creada ca poate sa faca orice. Si secretul este ca noi chiar putem face tot ce ne punem in minte. Si pentru ca suntem oameni si nu roboti, simtim adesea nevoia sa cautam inspiratie si motivare.

Iata cateva tehnici pe care e bine sa le adoptam cu incredere si sa le practicam:

1. Comunicarea cu ceilalti ne poate convinge de lucruri pe care le-am uitat. Atunci cand incercam sa ne explicam ideile in care credem, vom reusi sa ne motivam si sa ne reamintim de ceea ce ne-a adus initial pe acest drum.

2. Pastreaza-ti optimismul. Cand dai de greu, nu te demoraliza. Va trebui sa depui doar mai mult efort pentru a depasi acele greutati asezate in drum doar pentru a ne face sa ajungem un pic mai departe. Sa transformam, altfel spus, provocarile in oportunitati.

3. Descopera zona de interest: daca nu-ti mai place ce faci in acest moment, chiar daca asta tine de indeplinirea obiectivului final, inglobeaza aceasta etapa in alta care te motiveaza mai mult.

4. Inregistreaza-ti succesele. Atunci cand iti supraveghezi evolutia, te vei bucura mai mult de rezultate si vei avea mai multa incredere in tine atunci cand situatia va avea de trecut un hop stiind ca ai ajuns atat de departe si avand traseul parcurs in fata.

5. Creste-ti nivelul de energie. Mananca la timp, dormi suficient de mult, bea ceai sau cafea ca sa capeti mai multa energie.

6. Motiveaza-i pe ceilalti si te vei motiva singur. Discuta-ti ideile si viziunea cu ceilalti, ajuta-i atunci cand par sa nu mai aiba incredere in ei. Atunci cand vedem ca altii evolueaza, ne simtim inspirati si asta ne ajuta si pe noi sa mergem mai departe.

7. Obiectivul final poate parea coplesitor. Pe cat de important este insa sa il ai in vedere, pe atat de important este sa pornesti de la obiective mai mici pe care sa le poti indeplini pe termen scurt.

luni, 27 august 2012

Oamenii cu adevarat remarcabili au cateva caracteristici comune


1. Muncesc din greu! Iar recompensele sunt pe masura. Insa oamenii de succes se trezesc devreme, se plang rar, ofera si asteapta cel mai inalt nivel de profesionalism si se autodepasesc in mod continuu. Succesul incepe prin recunoasterea faptului ca munca este rasplatita.

2. Sunt intotdeauna curiosi si doritori sa invete lucruri noi
Oamenii remarcabili studiaza, citesc, adreseaza intrebari, sunt curiosi – tot timpul! Acestia nu invata doar teorie, ci incearca mereu sa aplice cele invatate si sa profite la maxim de cunostintele dobandite. Succesul nu este obtinut prin memorizarea unor teorii, ci prin aplicarea informatiilor si dezvoltarea propriilor concepte si idei. Oamenii de succes vor sa invete totul!

3. Sunt extrem de sociabili
Oamenii de succes au foarte multe cunostinte si prieteni, din toate categoriile sociale. Acestia stiu sa asculte eficient si astfel capata increderea si respectul prietenilor, vecinilor, colegilor de munca. Acestia acorda o atentie deosebita relatiilor cu cei din jur, nu sunt aroganti si nu uita niciodata de unde au plecat.

4. Se imbunatatesc in mod continuu
Oamenii cu adevarat remarcabili isi cizeleaza in mod continuu caracterul si cauta sa isi imbunatateasca aptitudinile si sa dobandeasca altele noi. Acestia stiu sa invete ceva din fiecare greseala.

5. Sunt incredibil de creativi
Acestia vad oportunitati si posibilitati acolo unde ceilalti vad doar probleme sau obstacole. Au idei stralucite, pe care le pun in practica. Cer sfatul altora si cauta intotdeauna noi metode si solutii de simplificare a proceselor pentru obtinerea unor rezultate optime. Oamenii de succes creeaza.

6. Isi asuma responsabilitatea si sunt increzatori in fortele proprii
Oamenii de succes nu isi pierd timpul pretios cautand tapi ispasitori sau plangandu-se altora. Acestia iau decizii pe care si le asuma. Preiau initiativa, acceptand totodata responsabilitatile care vin odata cu succesul.

7. Sunt relaxati si optimisti
Chiar si in perioadele tensionate si stresante, oamenii de succes isi pastreaza echilibrul emotional si rabdarea si nu uita sa zambeasca. Acestia nu iau decizii pripite, bazate pe impuls si nu se panicheaza. Pot lua decizii chiar si pe timp de criza.

8. Traiesc in prezent
Acestia stiu ca nu pot controla trecutul sau viitorul, ci doar prezentul. De aceea, acesti oameni traiesc in prezent, bucurandu-se de tot ceea ce ii inconjoara. Nu se grabesc si totusi reusesc sa realizeze foarte multe lucruri intr-un timp scurt. Oamenii remarcabili profita de fiecare zi in parte. Nu pierd timpul, ci il folosesc in scopuri utile.

8. Actioneaza imediat
Atunci cand ceva nu functioneaza, oamenii de succes isi schimba abordarea. Cand intrezaresc o oportunitate, actioneaza. Cand o relatie da semne ca nu mai functioneaza, fac pasii necesari pentru reinnoirea acesteia. Cand criza economica sau competitia ameninta compania, acestia fac imediat ajustarile necesare.

9. Intrezaresc viitorul
Oamenii de succes observa imediat noile tendinte si schimbari. Acestia traiesc in prezent, cu privirea atintita spre viitor.

Toate aceste trasaturi se combina pentru a le oferi oamenilor de succes un avantaj considerabil in fata celorlalti. Daca inca nu posezi toate aceste trasaturi, nu uita ca acestea pot fi invatate!

Via Appleseeds.org

Noua Lege a Sanatatii, in dezbatere publica! Spune-ti parerea acum!

Ministerul Sanatatii a postat, astazi, pe pagina de web www.ms.ro, sectiunea Reforma in Sanatate, proiectul de Lege privind organizarea si functionarea sistemului de sanatate din Romania. Conform proiectului de act normativ, principalele modificari din sistem vizeaza reorganizarea sistemului de asigurari de sanatate, organizarea si functionarea spitalelor, precum si cresterea controlului calitatii serviciilor si cresterea rolului Ministerului Sanatatii in monitorizarea si controlul politicilor de sanatate. Click aici pentru a comenta asupra modificarilor aduse legislatiei pentru reformarea sistemului medical!

"Aveam nevoie de aceasta lege. In prezent, sistemul sanitar este centralizat si hiperreglementat. Un asemenea sistem necesita un control puternic, ceea ce lipseste. Lipsa acestui control induce un comportament incorect in sistem, care este resimtit atat de personalul medical, cat si de catre populatie. De asemenea, sistemul acuza monopolul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si lipsa de transparenta a acestei institutii, dar si monopolul Ministerului Finantelor Publice in colectarea si alocarea fondurilor catre Sanatate. Nu in ultimul rand, nemultumirea a crescut in randul populatiei pentru serviciile medicale, la fel ca si nemultumirea cadrelor medicale din sistem", a declarat Vasile CEPOI, Ministrul Sanatatii in cadrul unei conferinte organizate ieri in Bucuresti.

"Propunerea legislativa are in vedere in primul rand, reducerea dezechilibrului financiar si regandirea organizatorica si functionala a intregului sistem sanitar. Proiectul de lege propune un model care sa creasca baza de colectare a contributiilor de asigurari de sanatate, sa asigure utilizarea eficienta a rersurselor financiare, pastrand eforturile contribuabililor in actualele limite", a mai declarat Vasile CEPOI.

REORGANIZAREA SISTEMULUI DE ASIGURARI DE SANATATE
Este una dintre principalele schimbari care urmareste sa raspunda cerintelor populatiei, desfiintarea monopolului CNAS si autonomie in conducerea si in administrarea Fondului national de asigurari obligatorii de sanatate (independenta FNUASS prin scoaterea fondului de la bugetul consolidat);
Asiguratii vor avea controlul utilizarii fondurilor din sanatate;
Nici un cetatean nu va plati mai mult la fondul de asigurari (nu creste contributia);
In noul concept, pachetul de asigurari urmeaza asiguratul;
Asiguratii vor putea incheia si asigurari facultative.

Schimbari preconizate in cadrul sistemului de asigurari:

Asigurari obligatorii de sanatate
Asigurarile obligatorii de sanatate vor reprezenta sistemul principal de finantare a serviciilor de sanatate;
Vor exista asigurari obligatorii de sanatate care vor putea fi incheiate la o societate de asigurari sau la o societate mutuala de asigurari.
Contributia la Sanatate ramane aceeasi
Ca pana in prezent, pentru asigurarile obligatorii, asiguratii vor plati contributia la Fondul National de Asigurari Obligatorii de Sanatate. Contributia ramane aceeasi ca si pana acum, aceasta nu se modifica.
Persoanele scutite de la plata contributiei
Persoanele care beneficiaza de asigurare de sanatate fara plata contributiei la asigurarile obligatorii de sanatate vor fi: copiii pana la varsta de 18 ani; tinerii de la varsta de 18 ani si pana la 26 de ani numai daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni; ucenici sau studenti daca nu realizeaza venituri din munca; tinerii cu varsta de pana la 26 de ani care provin din sistemul de protectie a copilului si nu realizeaza venituri din munca sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat in temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sistemul de asigurari va fi structurat pe pachete de servicii
Contributia va asigura accesul asiguratului la pachetul de servicii de sanatate de baza (PSSB);
Chiar daca nu esti asigurat, dar esti cetatean roman, cetatean strain, sau apatrid care ai drept de lunga sedere sau ai domiciliu in Romania, ai dreptul la pachetul minimal de servicii de sanatate (PMSS) care cuprinde servicii de sanatate finantate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sanatatii, inclusiv pentru urgentele medico-chirurgicale;
Mai exista un tip de pachet de servicii, cel social de servicii de sanatate(PSSS), care se va acorda asiguratilor cu venituri mici si persoanelor asistate social, pentru servicii de sanatate cu risc functional/vital, altele decat cele din pachetul de baza, decontate de la bugetul de stat.
Asigurari facultative de sanatate
Persoanele care vor beneficia de pachetul de servicii de sanatate de baza ar putea opta, suplimentar, pentru un pachet de asigurari facultative de sanatate care reprezinta un sistem facultativ prin care un asigurator constituie un fond de asigurare, prin contributia unui numar de asigurati expusi la producerea riscului de imbolnavire, care nu este acoperit de asigurarile obligatorii.
Pentru serviciile de sanatate de tip complementar se suporta total sau partial contributia personala a asiguratilor pentru unele servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale din pachetul de servicii de sanatate de baza.
Pentru serviciile de sanatate de tip suplimentar se suporta total sau partial plata pentru orice tip de servicii necuprinse in pachetul de servicii de sanatate de baza, optiunea pentru un anumit personal medical, solicitarea unei a doua opinii medicale, conditii hoteliere superioare, alte servicii de sanatate specificate in contractul de asigurare facultativa.
Cetatenii isi aleg asiguratorul si furnizorii de servicii medicale

Printre principiile noii legislatii se numara alegerea libera si informata de catre asigurati atat a asiguratorului, cat si a furnizorilor de servicii de sanatate autorizati. Asiguratul isi alege furnizorii de pe lista asiguratorului.

Societati de asigurare si societati mutuale de asigurare
Casele de asigurari de sanatate se vor transforma in societati mutuale de asigurari de sanatate. Fiecare asigurat se inscrie intr-o astfel de asociatie, la alegere. Cele 42 case se vor transfera in 8-10 societati mutual de asigurari, astfel incat, incepand de anul viitor, cetatenii sa poata sa inscrie adeziunile;
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate se va transforma in Autoritatea Nationala de Reglementare a Asigurarilor Obligatorii de Sanatate (ANRAOS);
Asiguratul se poate inscrie fie la o societate mutuala de asigurari de sanatate, fie la un asigurator privat. Pachetul de servicii de baza urmeaza asiguratul fie la asiguratorul privat, fie la societatea mutuala.
FNUASS va fi independent
Colectarea contributiilor se face de catre Ministerul Finantelor Publice, prin intermediul ANAF, intr-un cont distinct deschis pe seama ANRAOS, in conditiile legii;
Ministerul Finantelor Publice transmite lunar catre ANRAOS si publica pe website-ul propriu informatiile cu privire la contul curent si despre soldul final al fiecarei luni sau despre toate rulajele si tranzactiile care au avut loc in contul curent in luna respectiva;
Fondul national de asigurari obligatorii de sanatate este gestionat si se repartizeaza de catre ANRAOS asiguratorilor de sanatate.
Coplata
Coplata - suma fixa care reprezinta plata contributiei banesti a asiguratului pentru a putea beneficia de serviciile de sanatate din pachetul de servicii de sanatate de baza din cadrul sistemului de asigurari obligatorii de sanatate, incasata suplimentar de catre furnizor fata de suma decontata din fond.
Urmatoarele categorii de asigurati sunt scutite de la coplata, dupa cum urmeaza:
a) copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii intre 18 ani si 26 de ani, daca sunt elevi, absolventi de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studentii, daca nu realizeaza venituri din munca;

b) bolnavii cu afectiuni incluse in programele nationale de sanatate ale Ministerului Sanatatii, pentru serviciile medicale aferente bolii de baza respectivei afectiuni, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte resurse;

c) pensionarii cu venituri numai din pensii de pana la 740 lei/luna.

d) femeile insarcinate si lauzele, pentru servicii de sanatate in legatura cu sarcina si lauzia.

REORGANIZAREA SPITALELOR

Spitalele vor fi organizate in unitati nebugetare si vor avea libertatea sa faca angajari si sa ofere salarii in functie de competenta
Spitalele pot fi publice, private si publice cu structuri in care se desfasoara activitate privata;
Aceste unitati vor avea obligatia sa acorde primul ajutor de urgenta medical, in functie de competenta, oricarei persoane care se prezinta in unitate;
Spitalele publice se pot organiza ca institutii de sanatate, autonome financiar care nu se incadreaza in categoria institutiilor publice bugetare;
Se vor pastra formele de organizare de tipul institut, spital universitar, spital clinic;
Spitalele vor fi acreditate de catre Agentia Nationala de Management al Calitatii in Sanatate (ANMCS), care are in structura sa Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor;
In structura spitalului public va functiona o unitate de management a calitatii.

CALITATEA SERVICIILOR
Sistemul de asigurare a calitatii in sistemul de sanatate va fi coordonat de catre Agentia Nationala pentru Managementul Calitatii in Sanatate (ANMCS) si va functiona in baza strategiei nationale pentru asigurarea calitatii serviciilor de sanatate si a strategiei nationale informatice in sanatate. ANMCS se va infiinta, prin reorganizarea Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor (CoNAS), care se desfiinteaza;
Sistemul de asigurare a calitatii in sistemul de sanatate va avea rolul de a mentine si creste continuu calitatea serviciilor de sanatate si satisfactia pacientului legata de aceasta, si de a eficientiza cheltuirea fondurilor in sistemul de sanatate.